Osnovni podatki
- Znamka in model:
- Audi A6 3.0 TDI Quattro
- Cena testnega modela:
- 9.500,00€
- Leto izdelave:
- 2004-2011
- Konkurenti:
- BMW Serije 5, Mercedes E-Razred
- Oblike:
- limuzina, karavan
Audijev prvi koncept moderne limuzine A6 je prišel na trg leta 2004. V tistem času je predstavljal svež izgled z nadstandardno notranjostjo, ki je odlično dovršena in omogoča lahko uporabo. Od enostavnih gumbov na volanu do centralnega multimedijskega ekrana, kjer se z našimi prsti lahkotno premikamo.
Z modelom A6 je bilo izdanih kopica različnih motorjev. Izbiramo lahko med zelo varčno 2.0 dizelsko različico (povprečna poraba cca 6L/100 km) pa vse do 4.2 V8 (o porabi raje ne bomo govorili). Iz lastnih izkušenj priporočam motor 3.0 TDI z avtomatskim menjalnikom, kjer vožnja predstavlja užitek na dolge razdalje.
Poleg limuzine je bila leta 2005 predstavljena karavanska različica za vse tiste, ki imajo potrebo po večjem prostoru.
Leta 2008 je bil avtomobil deležen manjših sprememb pri zunanjosti. Tako imenovani »facelift« je možno opaziti pri sprednjih in zadnjih lučeh, saj so malenkost drugačne. Dnevne luči so zamenjane z LED tehnologijo.


Vožnja
Kadar se vozimo z modelom A6 ne moremo pomagati, da ne bi primerjali vožnjo z drugimi limuzinami. V mislih imam BMW serije 5. Sama razlika je očitna kadar se vozimo po vijugastih oz zahtevnejših cestah (v korist BMW-ja).
Razlika je prav tako v pogonu.
Standardni A6 ima stalni prednji pogon, medtem ko BMW zadnji. Že samo zaradi tega so vozne lastnosti popolnoma drugačne. Odločimo se lahko tudi za pogon na vsa štiri kolesa (t.i. 4×4 oz. quattro), katerega konkurenca ne ponuja v takšni kvaliteti.
Sam volan je zelo lahko vodljiv pri parkiranju, saj spodobno čutimo nadzor. Včasih med vožnjo deluje preveč umetno in togo, zato morda vožnja ni tako v veselje, kot bi lahko bila.
Po drugi strani so deli karoserije sestavljeni iz aluminija, torej je vozilo relativno lahko za svojo velikost in zelo spretno pri hitrih spremembah smeri.
Kljub togem krmiljenju model A6 predstavlja tiho in sproščeno vožnjo, še posebej na avtocesti. Vidljivost je zelo dobra spredaj in zadaj.
A6 deluje najbolje z velikimi motorji. Med najboljše spada 3.0 V6 TDI, kjer je quattro standardni pogon. Res je, da mogoče za nekoga predstavlja previsoke stroške registracije in vzdrževanja, vendar je vožnja sama po sebi vrhunska. Z 233 konjskih moči in 450 Nm navora avto »pospeši« kadarkoli je to potrebno. Pri slabših razmerah na cesti nam za boljši oprijem pomaga štirikolesni pogon – quattro.

Za tiste, ki ne potrebujejo toliko moči, vendar vseeno želijo dizla z nizko porabo priporočam 2.0 TDI motor z 140 konjskimi moči. Sicer deluje malenkost glasneje, vendar se vseeno potrudi kadar je potrebno nekoga prehiteti. 🙂 Glasno delovanje in druge pomanjkljivosti so bile odpravljene, ko je Audi predstavil prenovljeni model.
Za razliko od starejšega motorja, ima novejši oznako »common rail«. Deluje bolj tiho in gladko ter razporedi moč bolj ekonomično.
Sliši se dobro, kajne?
Z 170 konjskih moči in veliko več navora deluje 2.0 TDI motor mnogo bolje, kot njegov predhodnik.
Še vztrajamo pri dizelskih motorjih z nizko porabo?
Ravno to je želel Audi zagotoviti svojim kupcem z predstavitvijo šibkejšega 2.0 TDI motorja, ki ima 136 konjskih moči.
Motor ima oznako 2.0 TDIe in ima najmanj CO2 izpusta (139 g/km). Povprečna poraba znaša okoli 5,3 L/100km. Če nas kdaj zasrbi stopalo in si želimo bolj entuziastične vožnje, potem ta različica ni idealna izbira.
V Sloveniji smo bolj osredotočeni na dizelske motorje, zato je povpraševanje po bencinskih manjše. Mogoče Audijevi bencinski motorji niso toliko popularni pri nas, vendar jih je zaradi njihove kvalitete vseeno vredno omeniti. Med najpomembnejše sodijo 2.4, 2.8 FSI in 3.2.
Ko je bil novi Audi A6 predstavljen leta 2004, je med popularnejšimi bencinskimi motorji sodil 2.4 z 177 konjskih moči. Leta 2008 so ukinili izdelavo teh motorjev in uvedli nove 2.8 FSI z 220 konjskih moči. Na voljo je še 3.2 litrski V6 motor z 256 konjskih moči, ki je bil zamenjan (istočasno kot 2.4) z boljšim 3.0 TFSI, kjer je gorivo pod pritiskom direktno vbrizgano v izgorevalni prostor motorja. Posledično je večja moč motorja.
Notranjost
Kadar govorimo o kvaliteti in uporabniku prijazni notranjosti je Audi eden izmed boljših. Ko se usedemo v avtomobil je možno občutiti kompaktnost celotnega prostora, od zvoka kadar zapremo vrata pa vse do dovršene centralne konzole.
Slog armaturne plošče in oblika sedežev ter notranji del vrat, daje občutek privlačnosti in varnosti ob enem.
Kakor pri vseh avtomobilih takšnega kova, obstaja tudi pri Audiju velika izbira materialov in barv notranjosti. Med popularnejše spada les v kombinaciji z rjavim usnjem, alcantara sedeži z minimalističnimi aluminijastimi dodatki na armaturni plošči in vratih ter dodatki iz karbona. Karkoli izberemo, smo lahko prepričani v kvaliteto izdelave. Navsezadnje notranjost dopolnjuje luksuznost vozila.
Detajli kot so elektronska električna zavora in barvni ekran samo še poudarijo tehnično dovršenost. Glavne instrumente (predvajanje glasbe, navigacija itd.) upravljamo z gumbom za prestavno ročico – to je Audi imenoval MMI (multi media interface).

Upravljanje klimatske naprave je ločeno in za nepoznavalce včasih predstavlja izziv. Ko ugotovimo kako stvari delujejo, je uporaba hitra in enostavna.
»Facelift« modeli od leta 2008 vsebujejo novejšo različico MMI sistema, ki je lažja za upravljanje. Dodatno imamo na voljo 40 GB prostora za glasbo.
Števci so jasni in lahkotno berljivi. Ločuje jih digitalni ekran, ki prikazuje več stvari. Med pomembnejše sodi potovalni računalnik, ki prikazuje povprečno porabo in koliko kilometrov še lahko prevozimo z določeno količino goriva v rezervoarju. Prednji sedeži so zelo prilagodljivi in omogočajo udobno sedenje za visoke posameznike. Sedenje zadaj je prav tako prostorno. Čeprav ni priporočeno za 3 ljudi, se lahko vseeno udobno namestimo.
Napake in pomanjkljivosti
- Začetni modeli 2.0 dizelskih motorjev (140 in 170 konjski) so imeli težave z oljnimi črpalkami. Vožnja z okvaro na oljni črpalki lahko popolnoma uniči motor. V kolikor vsi predhodni servisi niso bili opravljeni s strani Audi-ja, moramo sami financirati popravilo.
- Neprimerni tresljaji pri 2.0 TDI motorjih, ki jih povzročajo stopljena tesnila na injektorjih (vzrok je uporaba manj kvalitetnega goriva)
- 2.0 TDI modeli imajo pogoste težave z dvomasnimi vztrajniki. Za odpravo težave je potrebna menjava, ki nas lahko pošteno udari po denarnici.
- Napake na števcu za gorivo (odprava napake z nadgradnjo programske opreme)
- Občasno ne delovanje ročnih zavor – težave s spuščanjem (napaka se odpravi z nadgradnjo programske opreme)
- Uhajanje vode v notranjost vozila skozi kabinski filter
- 3.0 TDI Quattro motorji imajo pogoste napake na vodnih črpalkah.
- Pogosta obraba zadnjih blažilnikov
- Prehitra obraba prednjih zavornih kolutov
- 2.7 V6 TDI motorji imajo napako z loputami, kjer vstopa zrak v kolektor. Zaradi nepravilnega delovanja se lahko lopute zlomijo.
- Nezanesljivo delovanje Multitronic avtomatskih menjalnikov
Vpoklici
- Vsi 2.0 TDI motorji od leta 2005, s Siemensovimi injektorji imajo serijsko napako pri delovanju. Med vožnjo, v injektorjih pride do kratkega stika, ki prekine dovod goriva v motor – posledično vozilo ugasne. Za normalno delovanje je potrebna menjava vseh injektorjev.
- Težave s programom sprožanja airbagov. Napaka je odpravljena z nadgradnjo programske vsebine.
Tehnični podatki testnega vozila
- Motor:
- Dizelski motor 2993 ccm 171 kW (233 KM)
- Prenos moči:
- Pogon na vsa kolesa 4x4
- Varnost po Euro NCAP:
- 5/5
- Kombinirana vožnja:
- 7.9 litrov / 100km
- Izvenmestna vožnja:
- 6 litrov / 100km
- Mestna vožnja:
- 11.2 litrov / 100km
- Pospešek:
- 7,1 sekund 0-100km/h
- Najvišja hitrost:
- 244 km/h
- Masa praznega vozila:
- 1745 kg
- Največja dovoljena skupna masa:
- 3645 kg
- Prostornina rezervoarja za gorivo:
- 80 L
- Medosna razdalja:
- 284.3 cm
- Dolžina vozila:
- 491.6 cm
- Širina vozila:
- 185.5 cm
- Višina vozila:
- 145.9 cm
- Prostornina prtljažnika:
- 546 L
- Vbrizgalni sistem:
- Common rail
- Število vrat:
- 4
- Vrsta motorja:
- V 6
- Emisijski razred:
- Euro 4
- Co2 izpust:
- 215 g/km
- Dimenzija pnevmatik:
- 225/55 R16
- Prevoženi kilometri:
- 188569
Dodatna oprema testnega vozila
- Xenon žarometi
- Usnjeni sedeži
- Gretje sedežev
- Prestavne ročice ob volanu
- Navigacijski sistem
- Tempomat
ocena

- Prednosti
- Kvalitetna in udobna vožnja
- Odličen 3.0 dizelski motor
- Nadstandardni quattro pogon
- Varno vozilo
- Dobra vidljivost
- Slabosti
- Kopica serijskih napak
- Pomanjkanje prostora zadaj
- Toga vožnja na trenutke
Model A6 je varna in udobna limuzina. Avtomobil omogoča dobro počutje vozniku in ostalim potnikom. Izbiramo lahko med bencinskimi in dizelskimi motorji. Priporočamo 3.0 TDI Qattro različico. Razporeditev moči je zelo dobra. Kot dodatek nam na pomoč priskoči 4x4 pogon, kadar se vozimo po slabših in neurejenih cestah.