Osnovni podatki
- Znamka in model:
- BMW 320d
- Cena testnega modela:
- 6.500,00€
- Leto izdelave:
- 2005-2012
- Model:
- E 90
- Konkurenti:
- Audi A4, Mercedes C-Razred
- Oblike:
- limuzina, karavan, coupe, cabrio
BMW je predstavil svojo peto generacijo serija 3 imenovano E90 v januarju leta 2005. Sprva je bila na voljo samo limuzinska izvedba, kasneje v septembru še karavanska različica imenovana Touring (E91). Leto kasneje, coupe(E92) in cabrio(E93).
Serija 3 je ena izmed boljših limuzin na trgu, predvsem kadar je govora o tem kako se vozilo obnese na cesti. Avtomobil pomeni več kot samo užitek za voznika.
Izbiramo lahko med več vrst opreme ter široko paleto dizelskih in bencinskih motorjev.
Poleg varčne vožnje, BMW prav tako zadovolji potrebe “adrenalinskih odvisnikov”. Največ nam lahko ponudita modela 335d (dizelski motor z 282 konjskih moči) in 335i (bencinski motor z 302 konjskih moči), oba modela z zadnjim pogonom.
Ne glede na to za kateri motor se odločimo, avtomobil ponuja odlično vožnjo z rahlo obteženim volanom.
Serija 3 ima poleg svojih dobrih lastnosti, tudi nekaj slabih. Pri limuzini na primer, manj prostora pri zadnjih sedežih in v prtljažniku. Vožnja je sama po sebi bolj trda, kar je še bolj opazno pri M Sport modelih, z športnim podvozjem in večjo dimenzijo platišč. Kakorkoli to ne preprečuje, da je BMW z svojo 5 generacijo serije 3 eden izmed najbolj prodajnih avtomobilov na svetu.
Vožnja
Kakor njegov predhodnik E 46, tudi generacija E90 postavlja nova pravila pri vožnji v svojem segmentu – razredu. Avtomobil je dobro vodljiv. Kadar se usedemo za volan opazimo, zakaj je temu tako. Vozilo zelo dobro reagira v zavojih, saj se kolesa dobro oprijemajo cestišča. Pri modelih z močnejšim motorjem to še bolj občutimo med samo vožnjo. Tesno narejena šasija omogoča boljšo razporeditev teže vozila v ovinkih. Blažilniki odlično opravijo svojo nalogo, saj se nagibajo v smer centrifugalne sile, ki se ustvarja pri zavijanju.
Avtomobil je zelo uravnotežen in okreten, saj dobro reagira pri nenadnih spremembah smeri.
Avtomobil je zelo uravnotežen in okreten, saj dobro reagira pri nenadnih spremembah smeri. Na pomoč priskoči aktiven in precizen krmilni sistem. Blažilniki so zasnovani tako, da ustrezajo bolj trdi konstrukciji gum (uporabljajo se t.i. runflat pnevmatike, ki so standardno predpisane za vse modele) za boljšo oprijemljivost na cesti.
Vožnja pri M Sport modelih je še bolj občutljiva (vozila imajo večja platišča in nižje podvozje), še posebej če vozimo na slabših ali luknjastih cestah. Trda vožnja za nekatere ne predstavlja užitek.
Kakor sem omenil je izbira motorjev ogromna. Za začetek so bili predstavljeni modeli:
- 320i (150 konjskih moči)
- 325i (218 konjskih moči)
- 330i (258 konjskih moči)
- in 320d dizelski motor (163 konjskih moči)
Kasneje so bili dodani še:
- 330d
- 325d
- 335d
…kjer so vsi šest cilinderski 3.0 dizelski motorji, vendar različne moči.
Leta 2007 je BMW predstavil svojo novo tehnologijo Efficient Dynamics. Motorjem so zmanjšali porabo in CO2 emisije ter dodali več moči. Največjo izboljšavo so dosegli z 318i, 318d in 320d. Še posebej pri 318d, kjer so povečali moč na 143 konjskih moči.
Konec leta 2008 in začetek 2009 je bilo narejenih še več sprememb, kjer je avtomobil doživel t.i. »facelift«. Sprednja maska in luči so dobile privlačnejšo obliko.


BMW je največjo spremembo uvedel leta 2010, kjer so predstavili boljši motor 320d EfficientDynamics. CO2 izpust se je znatno zmanjšal na 109 g/km, kar je primerljivo na primer z Citroenom C3. Torej poraba in onesnaževanje zraka je na nivoju “vžigalnika”, vendar pri sami vožnji je to še vedno limuzina z 163 konjskih moči.
BMW je izdelal še en omembe vreden motor, in sicer 316d. To je v bistvu isti 2.0 dizelski motor, ki je uporabljen pri 320d vendar ima manjšo moč (116 konjskih moči) in navora. Namenjen manj zahtevnim voznikom, ki ne potrebujejo močen motor, vendar še vedno želijo izkusiti učinkovitost vožnje serije 3.
Notranjost
Kadar sedimo za volanom serije 3, imamo občutek, da je armaturna plošča (»cockpit«) usmerjena proti nam. Avtomobil daje vozniku občutek, da je le ta osredotočen samo nanj. K temu pripomore visoko pozicionirana prestavna ročica, široka centralna konzola in širina volana. Sedenje spredaj je udobno in dovolj prostorno tako za voznika kot sovoznika. Isto ne moremo reči za naše sopotnike na zadnjih sedežih. V primeru, da je voznik visok, tistim, ki sedijo za voznikom zelo omeji gibanje nog. Kljub temu so sedeži udobni in nam dajo ogromno podpore pri vožnji, še posebej na dolge razdalje. M Sport modeli imajo športne sedeže, z dodatno podporo v ledvenem predelu.

Najbolje je poskrbljeno za voznikov sedež. Ne glede na to ali imamo ročno ali elektronsko nastavljiv sedež, je iskanje idealne lege za sedenje enostavno. Pregled nad vozilom je odličen spredaj in zadaj, tako da pri parkiranju nimamo težav.
Vse deluje natančno. Za češnjo na vrhu smetane lahko opazimo visoko kvalitetne materiale, ki dopolnjujejo prefinjenost vozila. Standardni zvočni sistem mogoče ni najboljše kvalitete, vendar dobra prostorska razporeditev zvočnikov vseeno ponudi kvalitetno predvajanje glasbe.
Prtljažnik je glede na velikost avta zadovoljiv. Na voljo je dodaten prostor pod prtljažnikom, saj ti modeli nimajo rezervnega kolesa. V kolikor prevažamo večje stvari (npr. smuči), potrebujemo dodaten prostor. S pomočjo zložljivih zadnjih sedežev pridobimo še nekaj prostora. Zložljivi sedeži niso na voljo v standardni opremi.
Ko govorimo o opremi, mnogi mislijo, da je BMW skromen. Osnovna oprema sicer ni zavidljiva, vendar vseeno ponuja:
- 4x el. Pomik stekel
- aluminijasta platišča
- potovalni računalnik
- radio z CD
- Isofix a pritrditev otroških sedežev
- in DSC (Dynamic stability control)
Lažje izbiramo med M sport modeli, kjer je oprema resnično bogata. Poleg tega imajo večja platišča in bolj športen zunanji videz.
Napake in pomanjkljivosti
- Ni rezervnega kolesa
- Starejši M47 2.0 dizelski motorji, ki so jih delali do leta 2007 so bolj zanesljivi od mlajših (N47 Efficient Dynamics). Pogonska veriga pri N47 motorjih je nameščena zadaj, posledično je težje priti do nje. Napenjalci pogonske verige so nagnjeni k obrabi.
- Nepravilno delovanje senzorja tlaka v gumah
- Množična odpoved turbin pri 320d motorjih
- Odpoved dvomasnih vztrajnikov pri dizelskih motorjih, ki imajo ročni menjalnik
- Težave z 335i turbinskim motorjem
- Predčasna potrebna menjava DPF filtra pri 330d motorjih
- V kolikor imamo telefonom povezan z vozilom preko Bluetootha, moramo biti pazljivi, da je vozilo zaklenjeno oz. da so vse električne komponente ugasnjene (kadar vozilo ne uporabljamo). V kolikor ne bodo, bo avtomobil v nedogled iskal povezavo z telefonom in s tem spraznil akumulator
- Težave z DPF filtrom in turbino so zelo pogosti pri N47 320d motorjih (vzrok: vožnja z hladnim motorjem na kratke razdalje)
- Težave z mehanizmom za odpiranje prtljažnika (letniki 2011)
- Pogoste odpovedi vratnih ključavnic
- Bencinski motorji imajo težave z injektorji in vžigalnimi tuljavami
- Nekateri lastniki so poročali o zlomih loput na sesalnih kolektorjih
Vpoklici
11/2006 – napaka zaradi izgube zavorne moči
05/2007 – prikaz napake za elektronski zaklep krmiljenja. Nastane zaradi prenizke napetosti v elektronskem sistemu avtomobila kadar zaženemo motor.
04/2008 – napaka pri namestitvi zložljive vlečne kljuke. Priključeni kabli povzročajo napake celotni elektroniki avtomobilu.
10/2008 – napake na injektorjih za vbrizg goriva lahko povzročajo nepravilno delovanje motorja (izguba moči)
06/2009 – nepravilno delovanje sprednjih zračnih blazin in varovalnega pasa (modeli narejeni 23. 05. 2008 – 21. 07. 2008)
4/2014 – vpoklic 489 000 BMW avtomobilov z 6 cilindrskim 2.5i in 3.0i bencinskim motorjem. To so motorji z oznako N51 (1991-1995), N52 (od 2005) in N55 6 cilindrski bencinski motor z turbino (od 2009). Vijaki ohišja nastavljive odmične gredi (Vanos) popustijo, razrahljajo ali celo zlomijo, kar lahko privede do potencialnih težav na motorju (izguba moči) in prižigom opozorilnih lučk
4/2015 – vpoklic za izboljšanje kakovosti na N47 2.0 dizelskih motorjih.
Tehnični podatki testnega vozila
- Motor:
- Dizelski motor 1995 ccm 120 kW (164 KM)
- Prenos moči:
- Zadnji pogon
- Kombinirana vožnja:
- 5.6 litrov / 100km
- Izvenmestna vožnja:
- 4.4 litrov / 100km
- Mestna vožnja:
- 7.6 litrov / 100km
- Pospešek:
- 7,5 sekund 0-100km/h
- Najvišja hitrost:
- 234 km/h
- Masa praznega vozila:
- 1395 kg
- Največja dovoljena skupna masa:
- 1840 kg
- Prostornina rezervoarja za gorivo:
- 61 L
- Medosna razdalja:
- 276 cm
- Dolžina vozila:
- 453.1 cm
- Širina vozila:
- 181.7 cm
- Višina vozila:
- 142.1 cm
- Prostornina prtljažnika:
- 460 L
- Letnik:
- 2006
- Prevoženi kilometri:
- 293454
Dodatna oprema testnega vozila
- Veliki barvni ekran
- Navigacijski sistem
- M-volan
- M-prestavna ročica
- Športni sedeži
- Tempomat
- DVD predvajalnik
- Avtomatska klima
ocena

- Prednosti
- Ekonomičnost dizleskih motorjev
- Bogata dodatna oprema
- Dobro upravljanje vozila
- Odlična vožnja na vijugastih cestah
- Slabosti
- Pretrdo podvozje za nekatere voznike
- Zadnji pogon se ne obnese v slabših pogojih
- Manjša prostornost za potnike, ki sedijo zadaj
- Ni rezervnega kolesa
- Pri bencinskih motorjih je veliko težav z vžigalnimi tuljavami, injektorji in visoko tlačnimi črpalkami
Bmw Serije 3 E90 predstavlja odlično vožnjo. Avtomobil vozniku dovoli visoko mero vodljivosti, še posebej v zavojih. Priporočamo 2.0 dizelski motor z 164 KM, kjer je razporeditev moči in porabe več kot zadovoljiva. Če izbirate med bencinskimi motorji, bodite previdni na morebitne serijske napake.