Citroen C4 Picasso (2013-danes)

  • Citroen C4 Picasso zunanjost spredaj

    Citroen C4 Picasso

  • Čelna slika zunanjosti

    Citoren C4 Picasso

  • C4 Picasso vožnja

    Citroen C4 Picasso

  • Citoen C4 Picasso v mestu

    Citroen C4 Picasso

  • Citroen C4 Picasso zadaj

    Citroen C4 Picasso

  • Citroen C4 notranjost

    Armaturna plošča

  • Citroen C4 Picasso zadnji sedeži Seduction oprema

    Zadnji sedeži

  • Prtljažni prostor C4 Picasso

    Citroen C4 Picasso prtljažnik

  • Števec Citroen

    Digitalni števec

Osnovni podatki
Znamka in model:
Citroen C4 Picasso 1.6 HDi
Cena testnega modela:
11.500,00€
Letnik:
2014
Konkurenti:
Peugeot 3008, Renault Scenic, Ford C-Max, Mazda 5
Oblika:
Minivan, enoprostorec

Citroen rad prisega na svoje enoprostorce. Model Xsara Picasso, ki je predhodnik C4 Picasso so začeli izdelovati leta 1999. Prvi modeli sicer niso bili ravno izpopolnjeni, vendar so vseeno opravili svoje delo. Vozilo je omogočalo dobro preglednost, veliko prostora in majhno porabo – predvsem pri dizelskih motorjih. Kljub temu, da so model Xsara Picasso izdelovali vse do leta 2010, se je francoski proizvajalec leta 2006 odločil za novega enoprostorca (prva generacija C4 Picasso). Tehnično dovršenost in preobrat v zunanjosti so dosegli z drugo generacijo, predstavljeno leta 2013.

Vsekakor je zunanji design uspel. Kadar gledamo vozilo s sprednje strani je težko ne opaziti prefinjenega izgleda tankih luči. Za nameček, dnevne luči poganja LED tehnologija, ki še poudari vrhunski prepoznaven – futuristični videz. Avtomobil je povsem drugačno oblikovan glede na ostale enoprostorce istega ranga. Ravno zaradi svoje drugačnosti je zelo privlačen. Vsekakor to pomeni pravo smer v oblikovanju Citroenove blagovne znamke.

Citroen C4 Picasso zadnja leva stran
Citroen C4 Picasso

Kaj je najpomembnejša lastnost enoprostorcev? Praktičnost in prostor.

Citroen je bil že od nekdaj eden izmed vodilnih na tem področju, to tradicijo nadaljujejo z C4 Picassom. V primerjavi z prejšnjim modelom so največji napredek dosegli v kvaliteti – materiali uporabljeni v notranjosti so občutno boljši.

Če iščemo avtomobil za družinske namene, je C4 Picasso pravi naslov.

Vožnja

Prvo kar opazimo je udobnost samega vozila. Vožnja je presenetljivo dobra. Na avtocesti ne slišimo zvoke vetra in ceste, kar nakazuje na dobro zvočno izolacijo avtomobila. Zato je potovanje na daljše relacije je zelo sproščujoče. Udobno vožnjo nam omogočajo sedeži z veliko podpore in mehko podvozje. Široko vetrobransko steklo daje pregledno in varno vožnjo. Tudi z parkiranjem nimamo težav zaradi lahkega krmilnega sistema.

Volan izgleda kakor konzola vesoljskega plovila. Njegova odzivnost omogoča dobro obvladljivost v ovinkih, kar je v primerjavi z prejšnjim modelom velik korak.  Rezultat tega je Citroenova nova t.i. EMP2 platforma, ki bo osnova za izdelavo vseh prihodnjih modelov.

Na voljo imamo dva bencinska motorja in sicer: 1.6 VTi in 1.6 THP z 155 konjskih moči. Slednji velja za športno izvedenko.

1.6 HDi motor je prav tako na voljo v dveh različicah. Eden z 93 konjskih moči, drugi pa 116. Močnejša različica ima 270 Nm navora in še vedno deluje tiho. Vozilo je prav tako zelo ekonomično (kombinirana poraba znaša 4,3 L/100 km).

Zadnja desna stran C4 Picasso
Citroen C4 Picasso

Izbiramo lahko med polavtomatskim ali ročnim menjalnikom. Pri slednjem zna biti prestavljanje včasih robustno. Pričakovali bi bolj gladko izmenjevanje med prestavami. Polavtomatski menjalnik je bil že predstavljen v prvi generaciji C4 Picasso-jev. Z drugo generacijo so predstavili ETG6 polavtomatski menjalnik (Efficient Tronic Gearbox six speed). Vozniku omogoča izbiro med ročnim (prestavne ročice ob volanu) ali avtomatskim načinom (prestavna ročica za volanom). Nekateri lastniki so poročali o slabem prestavljanju (slab reakcijski čas menjavanja in zatikanje prestav). Na koncu leta 2015 je Citroen z predstavitvijo novih BlueHDi motorjev, ob enem zamenjal ETG6 menjalnik z EAT6 (nova tehnologija z navornim pretvornikom).

Septembra 2016 je Citroen izdal še en bencinski motor in sicer 1.2 PureTech z turbinskim polnilnikom, ki ima 131 konjskih moči in 230 Nm navora pri 1750 obratih na minuto. Nov avtomatski menjalnik odlično opavi svoje delo. Navor motorja in razmerja menjalnika sta nekako popolnoma usklajena. V kolikor želimo sami prestavljati, samo potisnemo ročico v pozicijo »M«. Nato prestavljamo z prestavnim ročicam ob volanu. Poraba je nekje 5L/100 km.

V kombinaciji s tremi drsnimi sedeži in ISOFIX funkcijo ter 630 litri prtljažnega prostora Citroen C4 Picasso 1.2 predstavlja idealen družinski in okolju prijazen avtomobil.

Notranjost

Prvo kar opazimo kadar se usedemo v avtomobil je svetloba. Namreč avtomobil ima ogromno vetrobransko steklo in panoramsko streho, ki omogočajo svetlobi prost vstop. Ob preveč moteči svetlobi priskočijo na pomoč veliki senčniki.

Citroen C4 Picasso usnjeni sedeži z armaturno ploščo
Armaturna plošča s sedeži

Zadaj se zelo dobro sedi, saj je ogromno prostora za naše noge in glavo. Zadnje sedeže lahko premikamo drsno in posamično – naprej in nazaj. Spreminjamo lahko tudi naklon. Vsa štiri vrata se zelo na široko odpirajo, kar olajša vhod in izhod iz avtomobila.

Kakor pričakovano ima prtljažnik ogromno prostora z 537 litri. Zadnji sedeži so zložljivi, tako s tem pridobimo še več prostora. Pod prtljažnikom najdemo rezervno kolo.

Kljub temu, da predalov na armaturni plošči ni več, je še vedno na voljo ogromno uporabnega prostora. Praktičen je na novo oblikovan predal med voznikovim in sovoznikovim sedežem. Manjši predali so še na tleh in zadaj. Obstajajo tudi drseči predali pod sedeži. Najboljši prostor je na sredini armaturne plošče,  ki služi kot multimedijski kotiček z USB priključkom, AUX vhodom in električno vtičnico.

Francoski proizvajalec se vedno bolj nagiba k novejši tehnologiji. To lahko opazimo z novim medijskim vmesnikom, saj sta v avtomobilu dva barvna ekrana. Z manjšim upravljamo klimatsko napravo, multimedijo in navigacijo (če je na voljo). Večji in višje postavljen ekran prikazuje hitrost in obrate, prav tako pa potovalni računalnik.

Uporaba multimedijskega ekrana je enostavna zahvaljujoč jasnih gumbov in ukazov.

C4 Picasso in C4 Grand Picasso
Citroen C4 Picasso in njegov večji brat C4 Grand Picasso
Napake in pomanjkljivosti
  • Nekateri lastniki poročajo o napaki na krmilnem sistemu
Vpoklici
  • 04/2017: vpoklic zaradi nepravilnega delovanja zaganjača
Tehnični podatki testnega vozila
Motor:
Dizelski motor 1560 ccm 85 kW (116 KM)
Prenos moči:
Sprednji pogon
Varnost po Euro NCAP:
5/5
Kombinirana vožnja:
4 litrov / 100km
Izvenmestna vožnja:
3.8 litrov / 100km
Mestna vožnja:
4.5 litrov / 100km
Pospešek:
11,8 sekund 0-100km/h
Najvišja hitrost:
187 km/h
Masa praznega vozila:
1298 kg
Največja dovoljena skupna masa:
1940 kg
Prostornina rezervoarja za gorivo:
60 L
Medosna razdalja:
278.5 cm
Dolžina vozila:
442.8 cm
Širina vozila:
182.6 cm
Višina vozila:
1615 cm
Prostornina prtljažnika:
537 L
Največja razpoložljiva prostornina prtljažnika:
1710 L
Emisijski razred:
Euro 5
Co2 izpust:
105 g/km
Dimenzija pnevmatik:
205/60 R16 ; 205/55 R17
9/10 Recar
ocena
Citroen C4 Picasso 1.6 HDi
Citroen C4 Picasso zunanjost spredaj
Prednosti
Futuristični izgled
Prostornost
5 posamičnih sedežev
Drsni zadnji sedeži
Velik prtljažnik
Praktični predali
Slabosti
Robusten ročni menjalnik

Z zadnjim modelom C4 Picasso je Citroen postavil novi standard enoprostorcev. Nova oblika nakazuje na resen pristop francoske znamke k bolj kakovostnim vozilom. Izbiramo lahko med ročnim in avtomatskim menjalnikom. Ni dvoma, da Citroen C4 predstavlja kvaliteten in varen družinski avtomobil