Izpostavljeno

Popolni vodič za uvoz avtomobila iz Nemčije

Kupujete vozilo? Ste razočarani s ponudbo na slovenskem trgu? Kljub takšni ponudbi na naši »spletni tržnici« ne najdete tistega vozila, ki bi zadovoljil vaše potrebe? Vas popolnoma razumem.

Dejstvo: večina podjetij, ki prodajajo rabljena vozila v Sloveniji imajo poreklo drugih držav. Največkrat prihajajo iz Belgije, Francije, Italije ali Nemčije.

Jim ne zaupate? Vam ne zamerim.

Obstajajo prodajalci, ki se ukvarjajo s takšnimi in drugačnimi zadevami, samo da prodajo avtomobil.

Ne vsi, ampak nekateri.

Torej smo prisiljeni iskati avto drugje. Mogoče v drugi državi. Zakaj pa ne?

Zakaj nebi sami poskrbeli za uvoz avtomobila? Saj ne potrebujete nikogar. Malo časa, malo vztrajnosti pa še izveste koristne informacije.

Vse lepo in prav, ampak kje začeti?

Opravite domačo nalogo

Najprej se vprašajte kakšno vozilo kupujete?

Recimo, da imam mlado družino s tremi majhnimi otroci. V realnosti daleč od tega.

Takšno prostorsko stisko bi rešil:

Volkswagen Touran 1.6 TDI (77 kW/105 KM), Letnik 2014, Stanje kilometrov: 100.000-150.000

Sedaj lahko začnemo z našo raziskavo. Najobširnejši portal za prodajo avtomobilov v Evropi je mobile.de.

Uporaba je zelo enostavna, samo vtipkate podatke izbranega avtomobila in kliknite Treffen (zadetki).

Možnost vnosa podatkov na mobile
Vnašanje podatkov o vozilu

Če so vam rezultati iskanja preširoki, si lahko strnite ponudbo s pomočjo filtrov. Npr. če si želite avtomobil z navigacijo, usnjenimi sedeži in xenon žarometi vam bo iskalnik predlagal samo takšne.

Ko odpremo oglase so slike prvo kar opazimo. Podrobno in pazljivo jih preglejte, če imajo kakšne pomanjkljivosti. Nekateri prodajalci podrobneje slikajo, če ima vozilo poškodbe, praske, itd.  Pazljivo preberite opis in karakteristike.

Če ste zadovoljni s slikami in opisom predlagam, da preverite prodajalca. Mobile.de daje možnost glasovanja v obliki zvezdic (od 1 do 5), kakšne izkušnje so imeli predhodni kupci pri določenem prodajalcu.

Ocena prodajalca na podlagi kupčevih izkušenj
Ocenjevanje prodajalca

Prav tako priporočam pregled stanja zaloge. Z klikom na Zür Händler-Homepage nas preusmeri na celotno zalogo prodajalca.

Možnost ogled vseh avtomobilov v ponudbi
Ogled celotne ponudbe prodajalca

Osebno se izogibam manjših trgovcev, ki imajo na zalogi 5-10 avtomobilov.

Predlagam, da si izberete več vozil, npr. 10 potencialnih. Mobile.de ponuja opcijo Parkplatz, kjer lahko shranite do 50 vozil. Tako lahko vodite primerjave vozil in kolikšna je razdalja med njimi.

Možnost kasnejšega ogleda
Kasnejši ogled vozil

Lahko, da se eden nahaja v Stuttgartu, drugi v Münchenu, tretji v Frankfurtu, itd. Smiselno je, da si uredite in izračunate pot, kjer ne boste izgubljali veliko časa. Vprašajte se koliko kilometrov ste pripravljeni narediti za ogled vozila?

Pot v Nemčijo
Pot v Nemčijo

Najbolje je, če bi bilo več vozil v enem kraju, vendar ponavadi ni tako.

Moja izkušnja je bila usmerjena na ogled prvega vozila blizu Münchena, ki ni bil ravno takšen kot je prodajalec povedal po telefonu. Ker sem imel pripravljenih več vozil za ogledat, se nisem vrnil praznih rok v Slovenijo. Odločil sem se za nakup drugega, ki je bil v Regensburgu, 127 km stran.

Ko ste si organizirali pot in katera vozila bi pregledali, sledi klic prodajalca.

Ring, ring, ring!

Pogovor v slovenščini odpade. Večina razume angleško. V mojem primeru, Hans na drugi strani ni bil vešč angleški govorec. Na pomoč je priskočil google translate.

Google translate oz. prevajalnik
Google translate – spletni prevajalnik

Kljub temu, da je bila komunikacija težka, sva se na koncu le uspela uskladiti.

Preden kličete si pripravite vprašanja za prodajalca. Predlagam slednje:

  • V kakšnem stanju je vozilo?
  • Je bilo redno servisirano? (potrjena servisna knjiga ali servisni računi)
  • Je bilo vozilo karambolirano?
  • Kolikšna bi bila zadnja cena?
  • Ali je možna rezervacija avtomobila? Za koliko časa?
  • Lahko pošljete številko šasije?

Najpomembnejše je, da pridobite št. šasije.

Saj to pa ni problem. Pogledaš na prometno dovoljenje, najdeš kjer je označena 17- mestna številka in posreduješ dalje.

Zanimivo je to, da nekateri ne želijo posredovati teh podatkov. To vklopi rdeč ALARM!

Očitno nekaj prikrivajo. Na podlagi tega vprašanja si že zmanjšate izbor avtomobilov.

Če vam prodajalec pošlje šasijo, jo posredujete dalje pooblaščenem prodajalcu v Sloveniji. Tam lahko preverijo kdaj in pri kolikšnih kilometrih so bili servisi opravljeni.

Če so bili seveda.

Pokličete odgovorno osebo in poveste za kaj gre. Narekujete št. šasije, servis vam preveri ali se vse ujema in tako imate dobro izhodišče za nakup.

Cena je seveda prav tako pomemben faktor. Imejte na umu, da nemški prodajalci nimajo radi pretiranega »spuščanja« cen. Odvisno od koga kupujete. Če je Nemec ( avtohtoni Nemec) ne pričakujte preveč. Če se pogovarjate z asimiliranimi Nemci (predvsem Turki) lahko iztržite kaj več. Radi se pogajajo.

Bodite previdni!

V Nemčiji ni nič drugače kakor v Sloveniji.

Nemec, Turk »gor dol« – tudi tam lahko naletite na morebitne goljufije z vračanjem kilometrov. Ker so zakonsko poostrili takšne in drugačne goljufije pri rabljenih vozilih, so se takšni »podvigi« prodajalcev zmanjšali.

Ponavljam, dodatna previdnost ni odveč! V vsakem primeru preverite kolikor lahko!

Kaj sledi?

Priprava za pot

Če ste se pripravili za ogled več vozil predlagam, da si najdete prenočišče v bližini izbranih avtomobilov. Za rezervacijo tamkajšnjih »Gasthausov« sem sam najraje uporabljal booking.com, kjer s nekoliko klikov uredite vse.

Na pot se ne odpravljat brez navigacije, potnega lista oz. osebne izkaznice, vozniškega dovoljenja, zdravih prigrizkov, vode in denarja. Priporočena je družba, saj pot do Nemčije je dolga.  Odkar sem kupoval vozila v tujini sem vedno nekoga peljal zraven. Če je prišlo do nakupa sva nazaj vozila vsak svoj avtomobil.

Če boste potovali sami, imate druge priložnosti prevoza kot so: vlak, prevozi.org, letalo ali avtobus.

Ogled vozila

Prispete na kraj ogleda. Podrobno preglejte vozilo in ujemanje datumov servisnih intervalov z prevoženimi kilometri v servisni knjižici ter preostalo dokumentacijo.

Preostala dokumentacija:

  • Prometno dovoljenje 1 (ZulassungsbescheinigungTeil I – Fahrzeugschein)
Nemško prometno dovoljenje oz. Brief
Nemško prometno dovoljenje I
  • Prometno dovoljenje 2 (ZulassungsbescheinigungTeil II – Europäische Gemeinschaft Bundesrepublik Deutschland – Fahrzeugbrief)
Nemško prometno dovoljenje II
Nemško prometno dovoljenje II (Brief Fahrzeug)
  • COC dokument ali EG-Übereinstimmungsbescheinigung (podobno našemu potrdilu o skladnosti oz. homologaciji)
Coc Dokument podobno slovenski homologaciji
COC dokument
  • Servisna knjiga ali servisni računi, navodila za uporabo, itd.

Preverite podatke vozil, če se ujemajo na obeh prometnih dovoljenjih in COC dokumentu.

Smiselno je še preveriti ali ima vozilo opravljen TUV. To je tehnični pregled. Brez veljavnosti tehničnega pregleda ne smete na cesto. Opravite ga kakor v Sloveniji. Prosite prodajalca, da gre zraven vas saj bo lažje, če ne obvladate nemškega jezika.

Cena znaša cca 90 €.

Nakup in plačilo

Avtomobil ste pregledali, všeč vam je, dogovorite se za ceno in plačate. Plačate lahko na dva načina:

  • Gotovina
  • Bančno nakazilo

Oboje ima svoje prednosti in slabosti.

Če imate ob sebi gotovino morate biti še kako previdni. Še posebej če gre za večjo količino. Dobra stran je ta, da ne izgubljate časa, plačate takoj in nadaljujte s postopkom pridobitve preizkusnih tablic.

Če imate ob sebi gotovino morate biti še kako previdni. Še posebej če gre za večjo količino.

Pri bančnem nakazilu nimate velike količine denarja pri sebi, vendar čakate da se nakazilo izvrši. Nemec vam ne bo izročil avtomobila dokler ne vidi denarja na računu. Sam sem se odločil za slednje. S seboj sem vzel računalnik, prodajalec mi je zaupal geslo za WI-FI ter preko elektronskega računa »Klik« nakazal dogovorjeno vsoto. Denar je prispel v roku 2 ur.

Če se odločite za nakazilo je dobro poklicati na banko ter zaprositi, da gre za NUJNO plačilo. Tako vam bodo hitreje izvršili vašo transakcijo.

Nasvet: nekatere avtohiše v tujini ne sprejemajo visokih zneskov v gotovini. V izogib nezaželjenih presenečenj predlagam, da predhodno preverite (pri prodajalcu) kakšen način plačila je možen.

Če ste kupili vozilo od podjetja vam morajo izdati račun, kjer je razvidno:

  • Ime podjetja
  • Naslov in pošta
  • Davčna številka podjetja
  • Dogovorjeni znesek
  • Vrednost DDV ( če je izražen ali ne)
  • Vaši podatki

Nekatera vozila lahko kupite z DDV, nekatera brez. V našem primeru, kjer kupujemo kot fizična oseba od pravne osebe plačamo ceno z nemškim DDV-jem. Če kupujemo vozilo od fizične osebe plačamo ceno takšno kot je, brez dodatkov ali odbitkov DDV-ja. V tem primeru je DDV že bil plačan, ko je vozilo bilo kupljeno kot novo ali rabljeno od pravne osebe. Pravico do odbitka DDV-ja oz. nakup po neto ceni lahko samo uveljavlja pravna oseba. Torej, če kupi slovenska pravna oseba od nemške pravne osebe. Več v slikah:

Primerjava nakupa z DDV in brez
Primerjava nakupa z DDV in brez
Primer plačila končne maloprodajne cene
Primer plačila končne maloprodajne cene

Če kupujemo vozilo od fizične osebe je osnova za pisni dogovor kupoprodajna pogodba, ki jo skleneta kupec in prodajalec. Velja samo, če je v nemškem jeziku. Pridobite jo lahko tukaj.

Za vsak slučaj pa imejte pri sebi izvod v slovenskem jeziku.

Prepis oz. registracija

Ko plačate in dobite račun oz. izpolnite kupoprodajno pogodbo je potrebno vozilo odjaviti (če še ni), urediti spremembo lastništva iz prodajalca na sebe in pridobiti začasne izvozne tablice (registracija).

Preizkusne tablice
Nemška preizkusna izvozna tablica

Nekatere avto hiše ponujajo registracijo vozil kot dodatno storitev, tako da se ne rabite nikamor peljati. V nasprotnem primeru obiščete najbližjo upravno enoto ali ustanovo za registracijo. Tam vozilo zavarujete in dobite začasne izvozne tablice.

Predložiti morate:

  • Obe prometni dovoljenji
  • Potni list oz. osebno izkaznico

Opomnik: brez veljavnega tehničnega pregleda oz. TUV ne boste mogli pridobiti tablic.

Cena tablic z zavarovanjem je odvisna za koliko časa jih želite imeti. Najmanj je 9 dni.

  • 9 dni = 125 €
  • 15 dni = 150 €
  • 30 dni = 175 €

Za več se vam ne splača.

Zahtevajo še vašo številko bančnega računa in BIC banke. Zakonsko se plača nekakšen poseben nemški davek na motorna vozila, ki vam ga »trgajo« z računa. Strošek ni velik. Odkar sem kupoval avtomobile v Nemčiji sem dvakrat plačal 10 € in 25 €. Še vedno ne vem zakaj?

Ne bomo komplicirali…

Via Slovenija

Ko zaključiš dobiš tablice, se odpraviš do svojega novega avtomobila, pozdraviš prodajalca in čao Pepi!

Ne pozabite natočit poln rezervoar goriva! Ko se boste približevali avstrijski meji ne pozabite na vinjeto!

Cena znaša 8,90 €.

Preden vstopamo v Slovenijo pa ne smemo pozabiti na slovensko vinjeto!

Prispemo v Slovenijo in sprva kaj moramo storiti je zapeljati na tehnični pregled. Poiščemo oddelek za homologacijo in povemo, da bi radi registrirali vozilo iz tujine.

Prispemo v Slovenijo in sprva kaj moramo storiti je zapeljati na tehnični pregled.

Kakšen je postopek?

Avto pregledajo in slikajo. Predložiti moramo:

  • Obe prometni dovoljenji
  • COC dokument
  • Potrdilo o kupljenem vozilu (račun ali kupoprodajna pogodba)
  • Osebni dokument

Na oddelku za homologacijo določijo kolikšen izpust CO2 (g/km) ima vozilo. V bistvu sama določitev ni težka, saj se samo prepiše iz COC dokumenta. Upošteva se kombiniran izpust. Ta podatek je osnova za izračun DMV-ja (davek na motorna vozila), ki ga plačamo državi.

DMV si lahko sami izračunamo, samo vedeti moramo podatke. Splošne informacije o DMV-ju si pa lahko pogledate tukaj.

V roku 1 do 2 dni vam sporočijo iz tehničnih pregledov, da je pripravljena »izjava o emisijski ustreznosti vozila«. Na izjavi piše koliko znaša CO2.

Cena tega znaša 98 €

Obisk na FURS!

Naslednja postojanka je FURS (finančna uprava republike Slovenije) oz. davčna uprava. Tam se zglasite pri varnostniku in vprašate za vlogo oddaje DMV-ja. Predati morate:

  • Izpolnjena vloga za DMV
  • Obe prometni dovoljenji
  • Izjavo o emisijski ustreznosti vozila
  • Račun oz. kupoprodajno pogodbo

Vse skupaj zložite v prozorno mapo in oddate v vložišče. Vsaj moja izkušnja je bila takšna. Nihče ni želel vzeti dokumentacije fizično. Očitno je takšna procedura.

Čakamo!

Sedaj je vse v božji rokah oz. v davčnih rokah. Včasih lahko traja tudi 30 dni preden vam iz FURS-a sporočijo kolikšen je znesek DMV. Sporočijo vam po e-mailu ali telefonu. Plačate preko UPN obrazca. Če ste že kdaj plačevali položnice vam je jasno.

Plačilo preko položnice
UPN obrazec

Ko opravite plačilo lahko greste nazaj na FURS, kjer vam izdajo potrdilo o plačanem DMV. S tem potrdilom zopet obiščemo tehnične preglede, kjer vam izdajo potrdilo skladnosti oz. homologacijo z oznako SB (kar pomeni da je vozilo z tujine). Zgleda takole:

Potrdilo o skladnosti
Homologacija

Opomnik: Potrdilo o skladnosti oz. homologacijo ste že plačali, ko so vam izdali izjavo o emisijski ustreznosti vozila

Lahko registriram?

Sedaj ko imate vse opravljeno lahko registrirate vozilo. Če je vozilo že imelo narejen tehnični pregled v Nemčiji (TUV), se podatki samo prepišejo v računalniški sistem. Seveda, ta vpis morate plačati malenkost nižje kolikor znaša redna cena tehničnega pregleda  (33,90 €).

Informativni izračun

Za lažjo predstavo si lahko pogledamo informativni izračun za konkretno vozilo:

Volkswagen Touran 1.6 TDI, Letnik 2014, Km: 198.000

Družinski avtomobil Volkswagen Touran 1.6 TDI
Volkswagen Touran 1.6 TDI

Za izračun celotnih stroškov je naprej smiselno izračunati koliko znaša DMV.

Pa poglejmo!

Sprava je potrebno vedeti koliko CO2 izpusta ima vozilo in v kateri emisijski razred spada.

Iz slike je viden izpust CO2 134g/km in emisijski razred EURO 5.

Podatki za izračun DMV-ja
Podatka , ki sta osnova za izračun DMV-ja

Pomemben podatek je še, če ima vozilo “Partikelfilter” ali filter trdih delcev. Namen tega filterja je zmanjševanje trdih delcev, posledično manjše onesnaževanje zraka.

Oznaka za filter trdih delcev
“Partikelfilter” ali filter trdih delcev

Ker ima vozilo “Partikelfilter” ne plačamo dodatnih 5% DMV-ja.

Sedaj lahko naredimo izračun. Postopek je zelo preprost.

Vnesemo vse potrebne podatke…

Postopek vnašanja podatkov za izračun DMV
Izračun DMV

… in dobimo rezultat.

DMV izračun
Rezultat izračuna DMV

Kakor je razvidno, višina DMV-ja znaša 6% od nabavne cene vozila oz. 537,00 €.

Sedaj lahko vse skupaj seštejemo:

Cena avtomobila: 8.950,00 €

Potni stroški (vinjete, gorivo): 300,00 €

Prenočišče (za 1 dan): 70,00 €

Izvozne tablice za 30 dni: 175,00 €

DMV: 6% ali 537,00 €

Homologacija: 98,00 €

Tehnični pregled: 33,90 €

Cestni sklad oz. letna dajatev: 96,00 €

Osnovno zavarovanje: cca 450,00 €

SKUPAJ: 10.709,90 €

Zaključna misel

Uvoz avtomobila je lahko prijetna izkušnja. Dejstvo je, da je večja izbira v tujini kakor v Sloveniji. V tem prispevku sem se osredotočil na Nemčijo, saj sem že večkrat tako kupoval. Kvaliteta vozil se po državah razlikuje. Osebno menim, da so še vedno najbolj ohranjena vozila na nemškem trgu. Če se boste odločili za takšen podvig, največ časa namenite pripravi. Dobra priprava je temelj za dober rezultat.

Ti je prispevek všeč? Komentiraj!

100 komentarjev

  1. Pozdravljeni. Zanime me sledece. Iz nemcije bi rad uvozil 2 nova avtomobila v vrednosti cca. 180.000eur. Ker gre za nova vozil me zanima koliko bom placal v Slo DMJja ter ce res se moram placat 22 % ddv slo. Ker zdi se mi da je cena avtomobila z ddv v nemciji. Imata pa 150g co2 izpusta. Aja pa avtomobila bom placal z kripto. Najlepsa hvala v naprej

  2. Zdravo,

    imam par vprašanj in sicer me zanima:
    1) kupil bi avto za prijatelja, ki pa ne more po avto v Nemčijo. Ali je to možno? Seveda za račun ni pomembno, napišeš njegov naslov in davčno pa je to to.. zanima me kako je s testnimi tablicami? Ali jih lahko jaz prevzamem na svoj ime ali vsaj na njegovo ime?

    2).Ali morajo biti nujno rdeče tablice? Lahko vzamem rumene, ki so bistveno cenejše.

    hvala, Toni

  3. Zdravo!
    Zelo dober in razumljiv članek.
    Se pravi… Avto kupim iz Nemčije kot pravna oseba (plačam brez nemških 19% DDV), pridem v Sloveniji, avto registriram in placam 22% DDV in ostale štroške…
    Meni zanima če se po nekaj časa odločim da omenjeni avto izvozim v neka od NON EU države, ALI dobim kakšen povratek od slovenskega DDV-ja (tistih 22% kar sem jih plačal) ?
    Lep pozdrav!

  4. Pozdravljeni,
    Zanima me kakšen je postopek pri uvozu poškodovanega vozila iz nemčije in ureditev papirjev za registracijo v slo?

    Hvala lp

  5. Pozdravljeni, jaz bi uvozil vozilo iz Avstrije, kakšne dokumente potrebujem ali se v Avstriji tudi izdajo začasne tablice. Zgoraj napisana navodila so super. Hvala za odgovor.

    Lp Jaka

  6. Glih tokar sm iskal.. Veste mogoce kaj v zvrzi z tem novim zakonom o uvozu vozil, se še splača sploh?

  7. Pozdravljeni,

    najprej vse pohvale za odlično spisan članek!

    Imam pa eno vprašanje v zvezi z DDV.

    In sicer, slišal sem, da če kupiš vozilo kot fizična osebna po bruto ceni (Nemški DDV = 19%), da moraš nato v Sloveniji še vedno plačati razliko med nemškim in slovenskim DDV-jem. Torej 3%.

    Se pravi bi bil izračun: Bruto cena vozila + razlika v DDV-ju (3% od bruto vrednosti) + DMV.

    Ali to drži?

    Najlepša hvala za odgovor in lep večer.

    Matic

  8. zivjo
    mene pa zanima, ali mi slovenci vrnejo davek,ce ga placam v nemciji kot fizicna oseba pri avtohisi, ali kako to gre ?

  9. Živijo, mene zanima dale DDV. Kot pravna oseba ne plačaš DDVja samo DMV + Davek na dobiček ali kako gre tole ?

  10. Pozdravljeni!

    Res dobro spisan članek, vse pohvale. Zanima pa me, kako je z zavarovanjem vozila na poti iz Nemčije, v kolikor ga pripelješ sam (če se zgodi prometna nesreča, kraja ipd.).
    Hvala in lp
    A

  11. Pozdravljeni,

    Iz ene od drzav EU bi rad uvozil elektricno vozilo (predvidoma BMW i3). Trenutno govorimo o Avstriji in sicer je cena vozila 16490 EUR, l.2014.
    Kaksne stroske bom se imel pri uvozu tega avtomobila (ddv, dmv, kaj drugega kar ni napisano v clanku zgoraj stroskovno gledano)? Predvsem me zanima ddv/dmv in ali se kaksen drugi vecji strosek in morda celo kaksna dokumentacija, ki je potrebna za elektricna vozila?

    In resna pohvala tako clanku kot tudi odgovorom g.Ramica, boljse verjetno ne gre. 🙂

    Najlepsa hvala ze vnaprej za info in odg. ter Lp vsem!

  12. Pozdravljeni !

    Zanima me kaksen je postopek uvoza lastnega vozila iz tujine (svedska), katerega sem lastnik ze skoraj eno leto ?

  13. Pozdravljeni,

    Tudi jaz sem ravnokar pripeljal vozilo iz tujine in hvala za tale priročnik, vseeno pa sem naletel na težavo, pa me zanima vaše mnenje.

    Avto sem kupil v salonu rabljenih vozil (gre za dobro avtohišo, ne za turške maherje), kjer so mi uredili vse, kompletno s tablicami za izvoz, zavarovanjem….

    Zakompliciralo se je na tehničnih pregledih pri nas, kjer sem žele dati vlogo za homologacojo, saj je tisto “malo” prometno dovoljenje pisano name. Oni želijo še originalno malo prometno dovoljenje, ki je pisano na prejšnjega lastnika (ZulassungsbescheinigungTeil I – Fahrzeugschein).

    Bil sem prepričan da je to pač tako, ko urediš prepis, se izda pač prometno na kupca in je to to, starega se zadrži? Mi ga je pozabil prodajalec dat zraven? Bi moral res imeti oba mala prometna dovoljenja?

    LP

    1. Bom kar sam odgovoril na svoje vprašanje, če bo še kdo drug naletel na podoben primer. Par dni živcev in porabljenega časa je šlo le na račun nestrokovnosti zaposlenih referentk na tehničnih pregledih v Kamniku, torej v http://www.ciinca-kamnik.si/. Ni in ni odstopila od zahteve po starem prometnem dovoljenju “Teil I”, ki se jasno zadrži na upravni enoti v Nemčiji, ko se izda novo prometno dovoljenje na ime kupca. Danes sem to popolnoma brez dodatnih vprašanj rešil na Rudniku na Viatorju, tam pa me ne vidijo več.

    2. Takoimenovan “Zulassungbescheinigung Teil I je bistveni dokument. Brez njega tudi v Nemčiji ni mogoče registrirati avtomobila. To je velik kos papirja formata A4 z zeleno dokumentno ornamentno podlago, tudi na zadnji prazni strani. Če pride nekomu nepoštenemu v roke, lahko avto registrira in nič mu ne moreš. Zato opozarjajo, naj tega dokumenta ne voziš s seboj v avtu, ampak ga varno hraniš doma.
      Možno, čeprav nerazmljivo je, da bi renomirana avtohiša to poazbila. Tega tudi “Turk” ne pozabi. Še enkrat preglej vse papirje, mogoče se je kje skril, ali pa so ga celo v slovenskih uradih založili (glede na to, kako dolgo se pretegujejo in pustijo ležati ne bo bilo nič čudnega). Obenem pa takoj pokliči v Nemčijo, mogoče so že opazili, da je dokument ostal pri njih, pa ne vedo, kam ga naj pošljejo. Vljudno jih prosi, naj naj poiščejo, če je pri njih. Nemci neradi slišijo, da jih nekdo ozmerja – potem bodo vedno trdili, da so dokument dali.

  14. Sem zivel v tujini (svici) in se nameravam preseliti nazaj v Slovenijo. Tukaj imam kupljen osebni Automobil in bi ga rad uvozil v Slovenijo. Je postopek enak mit nakup voila v tujini? Lastnik vozila sem dve leti in je letnik 2011.
    Lep pozdrav in hvala za Office…

  15. Pozdravljeni,

    mene pa zanima kakšen je postopek če v Nemčiji kupim avto, ga naložim na prikolico in odpeljem
    domov.

    Predvidevam, da v tem primeru v Nemčiji ne rabim narediti tehničnega pregleda, niti urejati zadev kar se tiče začasnih tablic?

    Se pravi z prodajalcem samo skleneva kupoprodajno pogodbo, on v Nemčiji odjavi avto, jaz pa v Sloveniji urejam vse ostalo kot je sicer napisano v članku?

    Hvala za odgovor.

    Super spisan članek/priročnik!

    1. Točno tako, najenostavneje in najceneje s prikolico. Sicer pa ima večina rabljenih avtomobilov še nekaj ali celo precej časa veljaven tehnični pregled. To se vidi tudi iz prometnega dovoljenja prejšnjega lastnika – na tistem mestu je nalepljena nalepka z zelenim robom.

  16. Pozdravljen.
    Mene pa zanima, ali so nemške izvozne tablice namenjene le za točno določeno relacijo za potrebe prevoza vozila, al lahko z njimi narediš tudi kakšen ovinek,npr. čez Holandijo in Belgijo v Slovenijo!
    Lp Robert

    1. Pozdravljeni Robert,

      nemške izvozne tablice lahko uporabljate tudi izven Nemčije. Pomembno je, da jih uporabljate v času njihove veljavnosti.

      Lp Edvin

  17. Pozdravljeni!

    Kupu bi kot fizicna oseba avtomobil v nemciji od fizicne osebe. Zanima me, ce mora biti kupoprodajna pogodba overjena pri notarju.

  18. Pozdravljeni,
    Trenutno imam nagledan angableona v Nemciji, ki bi ga pripeljal najraje z zacasnimi tablicano v slo. Avto prodaja fizicna oseba. V primeru, ce bo po VIN st. in tudi v realnem stanju vse kot piše, bi se ponj odpravil s posrednilom, ki se ukvarja z uvazanjem. To pa zato, ker mi bo on zalozil v celoti za avto, pri nas pa bomo potem uredili financiranje preko lizing hise. Vprasanje pa je, ko ofjavin avto v nem.
    Ga moram pred nakupom zacasnih tablic ponovno prijaviti? Koliksen je to strosek?
    A so lahko na fursu zaradi tega zapleti ( mislim na kupoprodajno pogodbo) ?
    A lahko grem na futs uredit placilo davka izven uprave, kjer mam dtalno bivalisce? ( da se izognem guzvi v lj)
    Za kakrsnokoli izlusnjo in nasvet se vnaprej zahvaljujem!

  19. Pozdravljeni.
    Kako je pa z uvozom iz hrvaske?Je verjetno procedura ista kot pri Nemciji?
    Pri treh orrocih dmv placam in ga v 30 dneh dobim nazaj,ali ze v osnovi pri urejanju uvoza upostevajo da ga ni potrebno placati?
    Hvala
    Lp
    Primoz

  20. Pozdravljeni,

    Prosil bi za izvoz z Belgije, kako se imenuje TUV tam ter ali imajo tudi dam 2 prometni dovoljenji. Oz če je še kakšna posebnost.

    Hvala!

  21. Pozdravljeni,
    imam 3 otroke.
    Zanima me v kolikor kupim vozilo v Nemčiji sem upravičen do povračila DMV-ja v Sloveniji (ker imam “veliko družino”)?

    Hvala za odgovor in zelo konkreten zapis. Letos nameravam realizirati nakup po vaših navodilih.

  22. Pozdravljeni,

    ne vem če sem kje zasledil ampak kako je pa z uvozom motornega kolesa? Ali se lahko izogneš testnim tablicam in TUV ju če motorno kolo pelješ na prikolici ali v kombiju? Kako je z davki na motorna kolesa?

    Super članek in hvala za odgovor
    L.p. Jaka

    1. Pozdravljeni,

      Za motorje velja isto kot za osebna vozila. Sama “tarifa” obračuna DMV-ja se mi zdi, da je drugačna (malenkost ceneje). Preizkusnim tablicam se izognete samo na ta način, da ga pripeljete na prikolici ali v kombiju.

      Tabelo za izračun DMV-ja za motorna kolesa si lahko ogledate tukaj na strani 12:

      http://www.fu.gov.si/fileadmin/Internet/Davki_in_druge_dajatve/Podrocja/Davek_na_motorna_vozila/Opis/Podrobnejsi_opis_1_izdaja_Davek_na_motorna_vozila.pdf

      lp Arman

  23. Ali je enak postopek tudi za avtodome? Ali lahko pri nas uveljavljam oprostitev DMV zaradi večje družine (3 otroci)?

  24. Če komu olajša, se da na mobile.de spremeniti jezik s klikom na zastavico na vrhu strani. Vendar opis, ki ga posebej doda prodajalec ostane v Nemščini.

  25. Krasen članek; nam je bil v veliko pomoč.
    Danes smo registrirali avto pripeljan iz Nemčije.
    Najprej zelo priporočam Judež transport d.o.o. iz Novega mesta, ki ti avto v parih dneh pripelje v Slovenijo.
    Rada bi opozorila, da so nekatera vozila v Nemčiji registrirana s 4 sedeži in potem ne moreš uveljavljati v Sloveniji oprostitve plačila DMV zaradi 3 otrok, če vozilo v osnovi nima možnosti prehomologacije na 5 sedežnega. Ob oddaji vloge za odmero DMV moraš referentko na FURS-u opozoriti, da urejaš prehomologacijo in po potrebi podaljšajo rok za dostavo dokumentacije o prehomologaciji. V Sloveniji je potrebno pridobiti od uradnega uvoznika potrdilo, da je omenjena znamka in model tovarniško 4 in 5 sedežna. Uradni servis izda račun o namestitvi zahtevanih delov, kar dostaviš na oddelek za homologacije (LPP). Ko ti izdajo potrdilo o prehomologaciji, ga dostaviš FURS-u, ki izda odločbo o oprostitvi DMV-ja, ki jo neseš na LPP, da izdajo slovensko homologacijo, s katero potem registriraš vozilo.
    Če uveljavljaš oprostitev za 3 otroke, se poračuna sorazmerni del DMV, če vozilo prodaš prej kot v 3 letih.

  26. Pozdravljeni, dobro in uporabno napisano. Vseeno pa še nisem čisto prepričan, ali se dmv pri nas obračuna na bruto oziroma neto ceno vozila iz uvoza?
    Hvala za odgovor.

    1. Pozdravljeni,

      Cena, ki se upošteva pri izračunu DMV-ja je odvisna od tega kako kupite avtomobil. Kot FIZIČNA oseba ali kot PODJETJE.

      1. V kolikor kupujete kot fizična oseba plačate DMV od BRUTO cene vozila (torej z nemškim DDV-jem).
      2. Če kupujete kot pravna oseba plačate DMV od NETO cene vozila (torej brez nemškega DDV-ja) in nato še plačate SLOVENSKI DDV torej 22% na nakupno NETO ceno.

      Upam da je sedaj bolje razumljivo.

      lp
      Arman

      1. Pozdravljeni,

        Kaj pa če jaz kot fizična oseba kupim avto od fizične osebe? Kakšna je potem osnova za DMV?

        Hvala.

        Andrej

  27. Fantastično sposano. Hvala g.Arman. Sam sem kar tako uvozil vozilo iz Anglije. Enkat dolgo nazaj in enega pred mesecem dni. Bi pa dodal, da v primeru, ko se ne strinjate z ceno, ki jo za izračun DMV uporabi FURS, lahko predložite cenitev, cenilca. Sam sem za cenitev plačal 100 Eurov, sem pa zato prihranil pri DMV – ju in to kar okoli 400 Eurov. Pri dražjih ali novejših vozilih, pa so lahko ti zneski bistveno večji.
    Lep pozdrav!

  28. Pozdravljeni,

    ima kdo izkušnje z uvozom iz Češke?

    Poleg tega me zanima kako se obračuna izpust CO2 pri vozilo na bencin + zemeljski plin? Vozilo ima namreč deklarirana 2 izpusta, enega za bencin (132 g/km) in enege za zemeljski plin (101g/kg). Po kakšni stopnji mi bo FURS obračunal DMV?

    Hvala za odgovore

  29. Najlepša hvala,

    V Nemčijo sem odšel po vašem vodiču, tako da imam avta doma, brez večjih problemov, imam pa dve informaciji: Upravne enote v nemčiji delajo samo do 12 ure, razen ob četrtkih delajo do 17, tako da če zamudite uro se vam vsa stvar podaljša za en dan.
    Smiselno je tudi preverit če ima avto opravljen tehnični pregled, ker nekateri prodajalci za to potrebujejo tudi EN TEDEN da to uredijo.

    Še enkrat hvala in lep pozdrav Primož

  30. Ok imam dve vprašanji!:)

    1. Za veliko avtov na mobile.de ne pise unfallfrei. To pemeni, da so vsi ti avti brez tega napisa ne nek način bili (ali pa so pokodovani)? Tu govorimo od prask do večjih nesreč? So tu zajete tudi najmanjše pokodbe?

    2. Ja možno tak postopek nakupa opraviti tudi če bi rad avto plačeval preko lizinga? Je možno, da grem sam po avto v Nemčijo in bi ga rad kreditiral z lizingom? Verjetno malo težje ne? Če pa gre, kakšen je postopek?

    Hvala za odgovore!

  31. Arman, ti si super! Škoda, ker te google ne da na prvo mesto, saj sem več ur prebiral strani z nepopolnimi in nasprotujočimi informacijami.

    PoceniAvto.si, Carfax, Furs.si,… vse neuporabno. Koristen je le Eurotax, če slučajno pokaže nižjo ceno, kot vam jo zaračuna prodajalec (npr, da ste doplačali za kako extra opremo, ki jo sistem ne beleži ali dodatne gume) in potem lahko malo popravite kupoprodajno pogodbo. 😉

    DMVportal.net pa lahko potegne podatke iz mobile.de in izracuna DMV.

    Koristno je mogoče tudi tole: https://www.dat.de/gebrauchtfahrzeugwerte.html#/start – Nemški portal, ki vam pove nakupno ceno avta, ki jo je plačala pravna oseba (avtohisa npr.). Stran in linki ne delujejo dobro, če izbere angleški jezik. Pustite nemškega in uporabite npr. google translate znotraj browserja.

    Sam kupujem avto iz Avstrije, tiste ki so locirani blizu naše meje. autoscout24.com ima za Avstrijo več izbire kot mobile.de. Težko pa zaslediš na njem podatek za ‘Izpust trdih delcev večji od 0,005 g/km’, kar doda +5% k ceni DMV. Sklepam/upam, da novejši dizli to imajo.

    Pa če koga zanima: kupujem Mercedes-Benz A 200, letnik 2013+ z čim več opreme. DMV me pride okoli 300e, saj je davek le 2%. Mogoče je 7% če nima filtra trdih delcev, nevem, to moram še pregooglati.
    Je pa definitivno mogoče najti lepe in ugodne primerke. Pri nas ljudje kupujejo večinoma avte brez opreme s komaj 100 konji in tisto osnovno belo barvo. Boljše variante pa so potem večinoma pri posrednikih. Moj primer avta je v Sloveniji cca 17000€. V Avstriji je zelo podoben 1000€ cenejši tudi kadar ima pol manj kilometrov, kar me je zelo presenetilo.

    Vso srečo pri raziskovanju! 😀

  32. Pozdravljeni.

    Nimam nobenega vprašanja. Naslednji mesec grem po avto v Nemčijo.
    Želel bi se samo zahvaliti za odlično spisan članek! Hvala!

    1. Pozdravljeni g. Milan

      DMV za to vozilo znaša 14 %, kar je 6580 € + ostali stroški (prevoz, homologacija, tehnični pregled, itd)

      lp

  33. mene pa zanima kako stvari potekajo z uvozom tovornega vozila oz. pick up vozila ameriškega proizvajalca uvoženega iz EU. Dodge RAM 5.7 hemi letnik od 2010 do 2015
    hvala in lep pozdrav

  34. Pozdravljeni.

    Namen imam uvoziti avto iz Nemčije. Imam eno vprašanje. Je možno da jaz uvozim avto na sebe (začesne table in zavaravonje, kupoprodajna pogodba oz. račun) in ga nato v SLO registriram na drugo ime? Ali mora biti ime na vseh papirjih enako..

    1. Pozdravljeni,

      Vi ste v tem primeru uvoznik vozila. Ker bo na vas naslovljen račun, ste tudi vi predlagatelj dokumentacije za odmero DMV-ja. Če želite avto registrirati na drugo ime, potem morate narediti kupoprodajno pogodbo ali darilno pogodbo iz vas na naslednjega lastnika.

      Edino če se prodajalec iz Nemčije strinja s tem, da izstavi račun na to osebo, ki bo lastnik vozila v Sloveniji.

      Upam, da vam je to pomagalo.

      lp
      Arman

      1. hvala za odgovor. Mam še eno vprašanje..
        avto se namreč pri 1. tehničnem pregledu poslika in pregleda.
        Kako podrobno se pregleduje avto v tem primeru? Namreč avto ima majhno poškodbo na levem blatniku..

        1. Pozdravljeni,

          Manjše poškodbe niso težavne pri tehničnem pregledu. Pomembno je stanje podvozja, pnevmatik, ročne zavore, luči, itd. Sama karoserija ni tako pomembna razen če ima vozilo rjo višje stopnje, poškodovano luč, ali kaj podobnega.

          lp Arman

  35. Pozdravljeni,

    Zanima me kateri podatek se vpiše v davčno osnovo, vrednost po eurotaksu ali nabavna cena?
    Hvala za odgovor

    1. Pozdravljeni,

      Kadar na davčni upravi dobijo dokumentacijo od vozila, eden izmed stvari ki jih preverijo je vrednost po Eurotaksu. Če je preveliko odstopanje med nabavno ceno in vrednostjo po Eurotaksu potem bo FURS upošteval slednje.

      lp Arman

    1. Pozdravljeni,

      Kaj vas konkretno zanima (npr. prevoz, iz določenega kraja) ?

      lp Arman

  36. Mene pa zanima, kako je z zacasnimi tablicami in papirji za izvoz. Prodajalec v Nemčiji se je ponudil, da lahko to uredim pri njih in da je cena 350€ kar se mi zdi kar veliko. A niso tablice max 200€ za 30dni?

    1. Pozdravljeni,

      Odvisno od prodajalca oz. kje dobijo tablice. Za 30 dni se cena giba tu nekje kot ste napisali. Najverjetneje je prodajalec vštel še svoj trud v ceno 350 €.

      lp
      Arman

  37. Pozdravljen,

    Prosil bi za pomoč in sicer, v Nemčiji bi rad kupil rabljeno vozilo pri pooblaščenem prodajalcu. Ko mi ta izstavi racun, ker sem fizična oseba, bo na njem 19% nemški davek. ko pa avto pripeljem v Slovenijo pa seveda plačam DMV in baje še 22% slovenski DDV.
    informacijo sem danes preveril na Fursu, po telefonu in ostal šokiran, ko mi je gospa na drugi strani povedala isto. Ko sem ji rekel, da ni nobene logike 2x plačevati DDV, mi pravi da v Nemčiji dobim povrnjen davek, ko DDV plačam v Sloveniji.
    Ali ima kdo izkušnje s tem oz kakšna je dejansko zakonodaja glede DDV in uvoza avtomobilov iz EU držav oz ali je res potrebno 2x plačati DDV?

    Lp

    Mario

    1. Če je avto starejši kot 6 mesecev in ima več kot 6000 km v Sloveniji ne plačaš DDV.

    2. Pozdravljeni,

      To kar so vam povedali na FURSU je totalni nesmisel. DDV plačate samo enkrat (nemškega ali pa slovenskega). Ker kupujete avto kot fizična oseba plačate vozilo z nemškim DDV-jem ki znaša 19 %. V Sloveniji pa plačate še samo DMV.

      lp Arman

  38. Kakšen pa je postopek če ti ga iz Nemčije pripelje stric, ki živi v Nemčiji in ima njihovo državljanstvo. Ali lahko avto proda tukaj

    lp

    1. Pozdravljeni Zlate,

      Stric vam lahko proda vozilo vendar ga more odjaviti nato v Nemčiji. Podpiše se kupoprodajna pogodba med kupcem in prodajalcem. Če ga boste registrirali v Sloveniji je postopek isti kot je opisan v prispevku. Pridobitev potrdila o ustreznosti na tehničnih pregledih za odmero DMV, predložitev papirjev na FURS, plačilo DMV-ja in nato registracija avtomobila.

      lp
      Arman

  39. Kaj pa ce bi hotu prpelat avto iz Amerike namrec gre za ww gti vrednost avta v Ameriki je 7.800$-6.500€ nekaj manj…kolk je starostna omejitev in koliko bi avto dejansko kostal z vsemi stroski glede uvoza? Ima kdo kak odgovor ?

    Hvala lp

    1. Pozdravljeni Adis,

      zaenkrat starostne omejitve za uvoz vozila v SLO ni. Pri nas je samo pomembno, da je možno razbrati v kateri emisijski razred spada vozila in koliko CO2 g/km izpusta ima.

      Koliko bi vozilo dejansko stalo z vsemi stroški je pa dobro vprašanje. Transport bi bil z ladjo najverjetneje (tudi najcenejša rešitev). Koliko pa stane bi pa mogli vprašati na špediciji (npr. Intereuropa). Nato je še tu carina, DDV, DMV, homologacija in tehnični pregled.

      Dobro premislite in se pozanimajte okoli stroškov koliko pride za to vozilo?

      Mi lahko mogoče zaupate kateri letnik je to in koliko izpusta ima? tako vam lahko pomagam pri izračunu stroškov.

      lp Arman

      1. Golf Gti 2008 189g CO2/ km
        Razred emisij: Evro 4

        No tole je dejansko isti auto kakor ga prodaja sorodnik v ameriki z nekaj manj kilometri ampak tega sm najdu v Italiji kar mi sicr ni najbol pri volji ampak vseen je blizje in mislm da bi bli stroski veliko manjsi
        Gre se le zato sa bo avto uporabljen za avtošove možne predelave in podobne stvari

        1. Pozabil sem napisat ceno…cena avtomobila je 6.500€ oz po dogovoru

          Hvala za vas odgovor

          Lp Adis

          1. Pozdravljeni,

            Sodeč po izračunu je tukaj 11% DMV. Torej od cene 6500 € to znaša 715 €. Nato še imava:

            Tehnični pregled: 35 €
            Homologacija: 85-100 € (odvisno kje delate)
            Prevoz (gorivo, cestnina, vinjete, itd): ? —-> odvisno kje se vozilo v Italiji nahaja.

            lp
            Arman

  40. Pozdravljeni, mene zanima ali lahko jaz v DE uredim vse namesto sestre (in pisem avto na njo ze pri izvoznih tablicah).

    1. Pozdravljeni,

      Vprašanje, če v Nemci priznajo pooblastilo napisano v slovenščini. Najboljše bi bilo, da pokličete v Nemčijo tehnične preglede in vprašate.

      lp Arman

  41. Pozdravljeni,

    mene pa zanima, če je še vedno določena meja koliko star avto lahko uvoziš. In še druga stvar-za star Audi A3 iščem motor. Za ceno pri nas kupljenega rabljenega motorja dobim v Nemčiji cel vozni avto. Je vse O.K., če grem v Nemčijo s prikolico, plačam fizični osebi, ga naložim, pripeljem v Slovenijo in niko nikome ništa? Imel bi ga za dele.

    Pozdrav Miro

    1. Pozdravljeni Miro,

      V Sloveniji ni določena meja starosti uvoza uvozila.

      Če ne mislite avta registrirat in imeti samo za dele potem ni problema 🙂

  42. Pozdravljeni
    Kupujem nov avto pri pooblaščenem prodajalcu v Italiji, ki ga imenujejo KM 0. Avto ima tri mesece in 8 km. Ko sem vprašal za COC obrazec so mi povedali, da ga nimajo, ker ga ob registraciji vrnejo v Rim in od takrat naprej obstaja samo prometno dovoljenje, na katerem so sicer vidni izpusti in ostalo, vendar to ni COC obrazec. Po naši zakonodaji gre za nov avto, saj nima 6 mesecev ali 6000km. Ali mi bodo pri nas izdali izjavo o skladnosti na osnovi prometnega dovoljenja in računa?

    1. Pozdravljeni,

      COC obrazec ni obvezen dokument. Račun in prometno dovoljenje je dovolj za izdajo izjave o skladnosti.

      lp

  43. Pozdravljeni!
    Tudi sam kar resno razmišljam o nakupu vozila v Nemčiji. Predvsem zaradi večje izbire, kot jo nudi slovenski trg. V prispevku je res vse detajlno in nazorno opisano. Vse pohvale.
    Se mi pa postavlja vprašanje v zvezi z navedbo, ki jo je izpostavil Marko. Kako je z obračunom DMV v Sloveniji. Od česa se obračuna? Po eurotaxu ali po znesku iz pogodbe? Tu bi znala biti kar precejšna razlika. Tudi sam po pregledu zakonodaje nisem nikjer zasledil, da se obračuna po eurotaxu.
    Hvala in lep pozdrav.
    Gregor

    1. Pozdravljeni Gregor,

      Pozanimal sem se na FURS-u in pravijo če je preveliko odstopanje cene vozila na kupoprodajni pogodbi ali računu in cene vozila po Eurotaxu potem se upošteva vrednost vozila po Eurotaxu. Sam sicer prav tako nisem nikjer zasledil, ampak tako je.

      lp Arman

  44. Pozdravljeni

    Mene pa zanima kaj je z DDV v Nemciji ko je plaćan.
    A imate pravico do vračala.
    Ker v tem primeru dvakrat plaćamo
    Ko kupimo vozilo v Nemciii pa po tem v Sloveniji.
    Meni tudi su računali po eurotaxu račun nisu gledali.
    Jaz sem iz švedske pripelo X3 BMW

    Lp
    Elvir

    1. Pozdravljeni,

      odvisno kako kupite vozilo.

      1. Z izkazanim nemškim davkom (gross ali brutto)
      2. ali brez izkazanim davkom (neto cena)

      Če kupite vozilo v tujini kot fizična oseba potem plačate ceno vozila z davkom iz katere države ste kupili ( npr. Nemčija 20.000 € + 19% DDV = 23.800 €)
      Če kupujete kot podjetje plačate pri prodajalcu neto ceno brez DDV (npr. 20.000 €) in nato plačate v Sloveniji 22% (20.000 € + 22% DDV = 24.400 €)

      Torej če je že DDV v tujini bil plačan, ga ne plačate še enkrat v SLO.

      lp
      Arman

      1. se opravicujem ko se vmesavam,ce sem prav razumel.DMV se placa v sloveniji obvezno,je tako?DDV pa se placa 1x ali v sloveniji ali pa nemciji je tako?hvala za odg

  45. Mene sam zanima ce ko kupis probne tablice v nemciji se se vedno lahko vozis pri nas neglede na to da si urejas papirje za registracijo?

    1. Pozdravljeni Jernej,

      Jaz sem imel podobno situacijo. Namreč papirje sem dal na obdelavo za odmero DMV, naredil sem si pa kopije vsega za vsak slučaj. Tablice so veljale še 4 dni. Policist me je ustavil (kontrola dokumentacije). Povedal sem mu da imam originale na davčen uradu in pokazal kopije vsega (prometno dovoljenje, izjava o emisijski ustreznosti vozila, vloga za DMV, zavarovanje od tablic in račun od kupljenega vozila). Policist ni kompliciral. 🙂

      Nikjer pa nisem zasledil v zakonu glede tega.

      lp
      Arman

      1. Pozdravljeni,

        tudi sam sem uvozil vozilo (sicer iz Češke) in trenutno ima FURS vloga za odmero DMV. Na FURS sem se celo dogovoril, da mi preden rešijo vlogo, vrnejo original prometno dovoljenje, da bom avto lahko uporabljal. Me pa zanima, če kdo ve ali lahko z avtomobilom z začasnimi tablicami prečkam državno mejo? Šel bi namreč na Hrvaško, torej bi ostal znotraj EU. Logično bi bilo, da s tem ne bo težav, saj sem z avtomobilom že bil v treh državah (Češka, Avstrija in SLovenija), ampak nisem pa prepričan…

        Hvala in lp

  46. Pozdravljeni,
    kupujem novo bivalno vozilo v Nemčiji kot fizična oseba.
    36.000 € neto cena
    6.840 € 19% davek
    Skupaj bom plačal 42.840 €
    Nemški davek bo izkazan na računu in pogodbi.
    Zanima me kaj je davčna osnova za plačilo DDV v Sloveniji?

    DMV = 42.840 * 0,13 = 5.569 €

    Ali je to 42.840 + DMV = 48.409 € = DDV = 10.650 €
    Ali je to neto cena 36.000 € + DMV () = 41.569 € = DDV 9.145 €

    Razlika 1.500 € vseeno ni zanemarljiva.

    Hvala in lep pozdrav!

      1. Si kar sam odgovorim, če bo še komu v pomoč:

        Osnova za DDV je neto cena vozila + odmerjen DMV.

        lp

        1. Živjo.

          A sem prav razumel, nakup avtodoma kot fizična oseba ste plačali 42.840 € (DDV vključen), plačali DMV v višini 5.569 €, ter na koncu še 9.145 € DDV v SLO? A je nakup avtodoma drugačen postopek, torej se plača ponovno DDV v SLO?

          Hvala za pojasnilo.

          Ernest

  47. Pozdravljeni,

    na spletni strani LPP piše da moraš predložiti tudi potrdilo o plačilu DMV ?? Saj ti oni šele tam izračunajo in greš z obrazcem na FURS?? Ali se pač motim??

    po vozilo grem v roku nekaj dni in se javim s kratkim blogom tukaj gor. Za vsa navodila se Armanu lepo zahvaljujem.

    Za »uvoženo« novo vozilo z enotno evropsko homologacijo (večina osebnih avtomobilov, motornih koles, traktorjev), vložnik vloži zahtevek za identifikacijo in oceno tehničnega stanja (obrazec: vloga za izvedbo postopka) na sprejemnem okencu.

    Vloga se mora glasiti na lastnika vozila, vloži pa jo lahko v njegovem imenu tudi pooblaščena oseba s pisnim pooblastilom, ki se identificira z osebnim dokumentom. Vloga mora biti podpisana in v primeru pravne osebe overjena tudi z žigom. Pregled se opravi po vložitvi vloge in plačilu storitve v okviru uradnih ur. Za tovorna in priklopna vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 t ter avtobuse je potrebna predhodna najava s pisno vlogo.

    Vlogi je potrebno priložiti:

    izvirnik potrdila o skladnosti (COC – Certificate of conformity), izdanega v državi izvora vozila za vozilo z enotno evropsko homologacijo
    račun o nakupu vozila oz. overjeno kupoprodajno pogodbo
    potrdilo o plačilu davka na motorna vozila (v skladu z zahtevami Zakona o davku na motorna vozila)
    pooblastilo lastnika, če vložnik ni lastnik vozila

    1. Evo, pot zaključena on vse narejeno po navodilih 🙂 Danes zjutraj še obiskal LPP Ljubljana ter opravil prvi del homologacije, zelo prijazen možakar je bil gotov v slabih 10 minutah.

      torej povzetek:

      v Nemčiji sem rezerviral vozilo staro eno leto, salonsko vozilo, ter kupljeno pri uradnem uvozniku torej ne pri preprodajalcu. Vozilo s podaljšano evropsko garancijo. Prodajalec zelo prijazen in ustrežljiv, pri postopku pridobitve zavarovanja in tablic na nemški upravni enoti je bil postopek tak, govorim za mesto Bonn:

      – ob prihodu na UE sva vozilo parkirala na posebej označeno mesto v parkirni hiši pod UE (upravno enoto).. na vozilu so bile prenosljive trde tablice od avto hiše kot je to v navadi pri nas.
      Takoj zatem sva odšla v ulico poleg UE kjer so imeli “tujci” prodajalno in proizvodnjo tablic ter seveda pooblastilo UE za njihovo izdajo. Tam sem uredil vse potrebno za oddajo vloge za izdajo registracije in seveda zavarovanja za izvoz vozila. Vse dokumente in vlogo ter pozor : že izdelane tablice je vodja trgovine sam odnesel na upravno enoto ter se vrnil nazaj. Na parkirnem listku je označil da bo avto na vrsti za pregled čez slabo uro. Ob določeni uri smo pri vozilu počakali uradnika UE kjer je samo še enkrat preveril ujemanje št. šasije z dokumentacijo, mi dal dokument v podpis in rekel srečno vožnjo, mi pa smo tablice trgovca sedaj nadomestili z novimi nemškimi začasnimi tablicami pisane na moje ime. Vzel sem 30 dnevno veljavnost. In to je to.

      če kdo želi izvedeti podrobnosti, mi lahko piše na marko@firemark.eu, vozilo sem uvažal prvič in popolnoma sam. Vse po navodilih iz tele spletne strani. Nedvomno bom naslednje vozilo iskal v Nemčiji.

      lp

      1. Pozdravljeni Marko,

        Odlično, da ste speljali zadevo. 🙂 Hvala za povzetek vaše zgodbe in upam da bo še komu pomagalo.

        lp

        1. Ravno sem prispel iz Finančnega urada, kjer mi je davčnik povedal da je priloženi originalni račun nemške avtohiše (Volvo uradni prodajalec) BREZPREDMETEN in da gledajo vrednost vozila po eurotaxu !!! Kar se mi je zdelo sila nerealno in tudi v nasprotju z zakonodajo. Konec koncev sem v EU plačal za vozilo toliko kot piše na računu (24990 z DDV 19%) in torej je lahko to edino merodajno pri izmeri DMV ja. Ali lahko kdo to preveri saj po mojem hitrem pregledu zakona o DMV to ni zabeleženo ampak govori o originalnem računu torej znesku na njemu.

          lp Marko

  48. V članku je omenjeno, da je plačilo avta mogoče z gotovino ali nakazilom. To je očitno odvisno od prodajalca do prodajalca in seveda višine zneska. Meni včeraj recimo pri uradnem BMW prodajalcu niso hoteli vzeti več kot 10k€ gotovine, po njihovi razlagi zaradi Zakona o preprečevanju pranja denarja. Tako da je v članek vredno zapisati, da v kolikor so zneski višji se je o načinu plačila z gotovino bolje predhodno pozanimati pri dotičnem prodajalcu, da ne bo potem presenečenj.

    1. Pozdravljeni,

      Tu se prav tako strinjam z vami. 🙂 Jaz izhajam iz svojih izkušenj, kjer sem imel do sedaj zmeraj na izbiro ali plačilo z gotovino ali nakazilo (ne glede na višino zneska). Je pa res, da ima vsak prodajalec svojo preferirano politiko prejemanja kupnine. Mislim, da je najbolje tako kot ste napisali (predhodno se pozanimati pri prodajalcu).

      Hvala še za en nasvet. Bomo upoštevali in dopisali v članek. 🙂

    2. Res je po njihovem zakonu (Nemčija) je zaradi preprečevanja pranja denarja zgornja meja gotovine za na “pult” 10.000 € in pika. Pa še vseeno povprašajte če gre oz ali vzamejo. Meni je v uradnem salonu gospod povedal da velja ta mejni znesek za celo Nemčijo in da so kazni zelo visoke.

      lp

  49. Pohvalno spisan članek, samo en popravek: DPF oz. partikelfilter ni namenjen zmanjševanju CO2 izpustov, ampak zmanjševanju trdih delcev oz. po domače – saj v izpustih …

    1. Pozdravljeni g. Ambrož,

      Hvala za vaš komentar. Tako je kot ste napisali. Popravek posodobljen 🙂

      1. Še vedno vidim zapisano: “Namen tega filterja je manjši izpust CO2, posledično manjše onesnaževanje zraka.” 😉

  50. Super prispevek, zelo nazorno in razumljivo napisano. Če zberem pogum za ta podvg, bom napisano testirala v praksi in javim kako je potekalo.
    Hvala na zelo poučni informaciji.
    Pozdrav Tanja

Komentarji so onemogočeni.